Przeskocz do treści Instagram Twitter Facebook Search Arrow right YouTube Sign In Sign Out Register User Print Arrow left
Strona główna » Premiery Pyrkonu

Premiery Pyrkonu

Gry planszowe

 

Reykholt

Uprawianie pomidorów, sałaty i marchewek na Islandii? Gry Cóż za szalony pomysł! A jednak ten, kto na to wpadł, był geniuszem. Geotermalna energia wyspy pozwala ci hodować niezwykłe odmiany owoców i warzyw, a to ciekawostka, której nie odpuści żaden turysta. Nie jesteś jednak jedynym rolnikiem w Reykholt, który próbuje w ten sposób zbić fortunę, więc trzeba się spieszyć! Wpasuj się w gusta turystów i zdobądź przewagę nad konkurencją, a twoja uprawa stanie się chlubą Reykholt! Reykholt to najnowsza gra Uwe Rosenberga, autora takich hitów jak Agricola i La Havre. W rozgrywce może brać udział od 1 do 4 graczy.
Wydawnictwo Portal

 

 

Atlantyda

Pyrkon, Fantastyczne Miejsce Spotkań, Druga Era, Pyrkon Poleca, Blok Gier Bez Prądu, Gry PlanszoweW grze Atlantyda: Wyspa Bogów gracze reprezentują najwyższych kapłanów mitologicznych bogów, dla których wznoszą monumenty na legendarnej Atlantydzie tuż przed czasem ostatecznej zagłady.
Cel: Zbuduj wszystkie świątynie dla swojego boga, zdobądź jego łaskę i przetrwaj nadchodzącą katastrofę.
Wydawnictwo Redlmp Games

 

 

Twilight Struggle: Zimna Wojna 1945 – 1989

Pyrkon, Fantastyczne Miejsce Spotkań, Druga Era, Pyrkon Poleca, Blok Gier Bez Prądu, Gry Planszowe„Twilight Struggle – Zimna Wojna 1945–89” to gra dla dwóch graczy symulująca czterdzieści pięć lat walki o światową dominację pomiędzy Związkiem Radzieckim a Stanami Zjednoczonymi. Cały glob stanowi scenę, na której dwaj tytani walczą o rozszerzenie strefy wpływów dla swoich ideologii oraz obyczajów. Gra rozpoczyna się pośród ruin Europy, gdy dwa nowe supermocarstwa walczą o powojenne zgliszcza, a kończy się w 1989 roku, kiedy na scenie pozostały już tylko Stany Zjednoczone. To dynamiczna i nieskomplikowana gra, która kontynuuje tradycję gier „card driven”, zapoczątkowaną przez „We the People” oraz „Hannibal: Rome vs. Carthage”. Tak jak w przypadku pozostałych gier o mechanice napędzanej kartami, podejmowanie decyzji stanowi nie lada wyzwanie: jak najlepiej wykorzystać swoje atuty, by przy stale ograniczonych zasobach zdobyć przewagę nad przeciwnikiem?
Wydawnictwo Vertima

Azul: Witraże Sintry

Po ukończeniu prac przy układaniu mozaik w pałacu w Évorze, król Portugalii Manuel I postanowił zlecić najlepszym światowym witrażystom przyozdobienie okien królewskiego pałacu w Sintrze. Jesteś witrażystą i właśnie teraz nadeszła twoja życiowa okazja, aby zademonstrować królowi i krajowi swoje doskonałe umiejętności. Czy uda ci się stworzyć najbardziej okazałe i najpiękniejsze witraże w całej Portugalii? W grze Azul: Witraże Sintry będziecie pozyskiwać kolorowe tafle szkła od dostawców i tworzyć z nich witraże, którymi ozdobicie pałacowe okna. Przez 6 rund będziecie zdobywać punkty za przemyślane rozmieszczanie witraży, mając na uwadze, że drogocenny materiał jest delikatny i może się łatwo stłuc. Liczba graczy: 2 – 4;  minimalny wiek: 8; czas rozgrywki: 30-45 min.
Wydawnictwo Lacerta

 

Fudżi

Grając w Fudżi, wcielacie się w role podróżników, pragnących zwiedzić najsłynniejszy wulkan w Japonii, Górę Fudżi.Tuż przed dotarciem na szczyt poczuliście, że ziemia zaczyna się trząść. Wulkan, który był uśpiony przez ponad 200 lat, właśnie wybuchł! Musicie natychmiast zmienić plany i jak najszybciej zacząć ucieczkę przed śmiercionośnymi strumieniami gorącej lawy. Czy uda się Wam wszystkim dotrzeć bezpiecznie do wioski, zanim którykolwiek członek eskapady padnie ofiarą lawy albo opadnie z sił? Będziecie potrzebować trochę szczęścia, aby wygrać wyścig z czasem. Najważniejsza będzie jednak współpraca. Bez niej z pewnością nie uda się Wam ujść cało! Klimatycznie zaprojektowane karty, różne umiejętności postaci oraz 7 scenariuszy i 4 poziomy trudności spowodują, że gra w Fudżi za każdym razem przysporzy wam mnóstwo emocji. Liczba graczy: 2 – 4; minimalny wiek: 10; czas rozgrywki: 30-60 min.
Wydawnictwo Lacerta

Patchwork Doodle

Patchwork to metoda szycia, w której łączy się małe kawałki materiału w większą całość, tworząc nowy wzór. W przeszłości wykorzystywano ją, żeby zagospodarować niechciane ścinki i skrawki. Dziś jest formą sztuki – z cennych tkanin projektanci wyczarowują cudowne włókiennicze kreacje. Największe arcydzieła powstają z nierównych kawałków materiału, dlatego tę właśnie technikę przyjęła większość artystycznego światka. Stworzenie pięknej kołdry nie jest jednak łatwe, wymaga wysiłku i czasu, a dostępne kawałki materiału nie zawsze chcą do siebie pasować. Z tego powodu przygotowania musisz rozpocząć już od deski kreślarskiej! Wybieraj starannie skrawki i korzystaj w odpowiednich momentach z dostępnych narzędzi, aby zaprojektować najpiękniejsze rękodzieło i wygrać grę. W grze Patchwork Doodle jej autor, Uwe Rosenberg, zaprasza nas do zupełnie nowej zabawy, bazującej na podstawowej grze Patchwork. Tym razem nie będziemy układać żetonów na planszy. Będziemy je rysować! Liczba graczy: 2 – 6 (a nawet więcej!); minimalny wiek: 8; czas rozgrywki: 20 min.
Wydawnictwo Lacerta

Kimono

Ta pięknie ilustrowana gra autorstwa Hinata Origuchi’ego pozwala Graczom wcielić się w twórcę tradycyjnego, japońskiego kimona. Gra jedynie pozornie wydaje się być prosta. Cóż trudnego bowiem jest w zbieraniu odpowiednich kart tak, aby pasowały do mojego wzoru? Otóż nawet samo zebranie odpowiednich kart nie będzie proste. Po pierwsze, każdy z Graczy będzie starał się zebrać elementy pasujące do jego wzoru, ponadto nie ma możliwości dowolnego dobierania kart. Ważnym istotnym elementem rozgrywki jest kolejność dobierania kart, a także to, że możemy w trakcie gry tworzyć kilka różnych kolekcji. Gra zapewni rozrywkę zarówno dla doświadczonych Graczy z uwagi na wiele różnych możliwości, jak i dla tych początkujących ze względu na prostą mechanikę i piękne wydanie.
Wydawnictwo HOBBITY.eu

 

GLOOM CTHULHU

Poczuj Potęgę Przedwiecznych! W Cthulhu Gloom bierzesz w swoje macki los Lovecraftowych bohaterów, prowadząc ich ścieżką grozy i szaleństwa, aż do mniej lub bardziej spektakularnego wiecznego spoczynku. W międzyczasie zagrywaj pozytywne wydarzenia na postacie swoich przeciwników, aby chociaż przez chwilę mogli poczuć się zdrowo, szczęśliwie i irytująco żywotnie. Przez cały czas opisuj przerażająco zabawne incydenty, które doprowadziły do tych niefortunnych końców.
Wydawnictwo Black Monk

 

 

GLOOM: NIEPROSZENI GOŚCIE

Przywitaj Parszywych Przybyszów! To właśnie oni, Nieproszeni Goście. Niechciane przez nikogo Postaci oznaczające fatalne w skutkach konsekwencje dla gospodarzy, którzy próbują się ich pozbyć za wszelką cenę. Przynoszą ze sobą nowe karty Modyfikacji, Wydarzeń i Nagłych Śmierci, by uczynić Twoje życie jeszcze gorszym!
Wydawnictwo Black Monk

 

 

 

GLOOM PONURE DOMOSTWA

Przekrocz Ponure Progi! Odkryj zupełnie nowy świat Ponurych Domostw i ich Sekretów oraz poznaj prawdziwe znaczenie słowa smutek! W końcu Twoi godni pożałowania członkowie rodziny będą mieli swój kąt, w którym złożą swoje doczesne członki. Jednak zanim będą mogli w spokoju opuścić ten padół łez, czekają na nich zupełnie nowe, okropne i depresyjne przygody!
Wydawnictwo Black Monk

 

 

FLUXX RICK AND MORTY

Zmieniaj zasady i naginaj prawa fizyki w najbardziej szalony sposób… wraz z Rickiem i Mortym! Poznaj galerię niezwykłych kosmitów, sprawdź co trzeba zrobić żeby być wężnym i dowiedz się gdzie są jądra Pimpka! A to wszystko na znanych i prostych zasadach Fluxxa!
Wydawnictwo Black Monk

 

 

LOCHY I KWOKI

Wraz z grupą poszukiwaczy ​skarbów​ przygód schodzisz do podziemi, by odnaleźć chwałę i bogactwo. Skarby są wszędzie! Wszystko, co musisz zrobić, to chwycić je, zanim zrobi to ktoś inny! Zaraz, zaraz… czemu nagle zrobiło się tak gorąco? Halo? Gdzie się wszyscy podziali? Czy to łuski? Cholera! To chyba smoooo… Poznaj Lochy i smoki i sprawdź czy jesteś na tyle sprytny, spostrzegawczy i szybki, żeby zagarnąć najwięcej skarbów dla siebie, jednocześnie nie dając się złapać kryjącemu sie gdzieś w podziemiach smokowi! Równoczesna, dynamiczna rozgrywka nie pozwoli Ci się nudzić! Wykrzyknij, którego typu skarbów jest w komnacie najwięcej, nim zrobi to ktoś inny.
Wydawnictwo Black Monk

 

MUNCHKIN CTHULHU 4

Poszukiwania zakazanej wiedzy zaprowadziły Was pod ziemię! Zbadaj Kompostownik Mi-Go! Wykop się z Rowu Dunwich! Staw czoła niebieskiemu światłu K’n-Yan! Być może zrobisz to wszystko naraz. Munchkin Cthulhu już doprowadził Cię do obłędu? Teraz zaprowadzi Cię jeszcze dalej! 16 Portali i 20 Lochów w Pomylonych Pieczarach otwierają przed Tobą zupełnie nowy wymiar do eksplorowania… a wszyscy wiemy, jak świetny pomysł to jest, prawda? Co może pójść źle?
Wydawnictwo Black Monk

 

 

MUNCHKIN 6.5

Chyba nie sądziłeś, że Munchkin 6 – Opętane Lochy to koniec przygody. Wracamy do korzeni dzięki 20 nowym Lochom i 16 Portalom, które Cię do nich wyślą! Możesz grać z samym Munchkinem 6.5 – Groźne Grobowce albo połączyć go z Opętanymi Lochami (lub innym dodatkiem zawierającym Lochy), by przeżyć naprawdę szaloną przygodę! Zawiera piękne Kotakumby autorstwa Katie Cook!
Wydawnictwo Black Monk

 

 

MUNCHKIN ZOMBIE 3/4

Jeszcze więcej pyszniutkich mózgów do zjedzenia, jeszcze więcej Potworów do pokonania, jeszcze więcej Lochów do zwiedzenia! Munchkin Zombie 3/4 – Ręka, Noga, Mózg w Kanale to 55 nowych kart Drzwi i Skarbów, 20 kart Lochów oraz 16 Portali! Wykorzystaj nową Moc, Solo, i pokaż innym zombiakom z dzielni, kto tu rządzi. Złap Części Zamienne, załóż Rękawice do Kręgli i dopadnij Twojego Byłego Współlokatora. A to wszystko w Biurowcu Żywych Trupów lub Barze Szybkiej Śmierci! Łapiesz klimat?
Wydawnictwo Black Monk

 

 

 

Zombicide: Zielona Horda

Następca Czarnej Plagi nadchodzi! Zombicide: Zielona Horda to brutalna rozgrywka w świecie średniowiecznego fantasy, które tym razem pełne jest zainfekowanych orków i goblinów. Zielone zagrożenie jest nie tylko silniejsze, ale też potrafi gromadzić się w masywną hordę! Zombicide: Zielona Horda to kooperacyjna gra o przetrwaniu do sześciu graczy w świecie pełnym nieumarłych przeciwników! Premiera planowana na przełom I i II kwartału br.
Wydawnictwo Portal

 

 

Mangi i Nowelki

Dragon Ball – Odrodzony jako Yamcha

Historia alternatywna opowiadająca o miłośniku „Dragon Ball”, który odradza się jako Yamcha, posiadając całą wiedzę na temat wydarzeń w serii. To zabawna historia prowadząca do nieoczekiwanych zwrotów!
Wydawnictwo JPF

 

 

 

 

Dragon Ball Z – Bitwa bogów

Komiks kolorowy zrobiony na podstawie filmu anime Dragon Ball Z (film 14): Bitwa bogów.
Wydawnictwo JPF

 

 

 

 

Piekielny Raj tom 1

Historia rozgrywa się około jedenastego roku okresu Tokugawa. Najpotężniejszy i najbardziej przerażający ninja został schwytany i skazany na śmierć. Oczekując na kata zdolnego zadać mu śmiertelny cios otrzymuje propozycję. Zostanie ułaskawiony i powróci do żony jeśli uda się na tajemniczą wyspę i zdobędzie eliksir nieśmiertelności.
Wydawnictwo JPF

 

 

 

Miasto Nagrobków

Kaoru i jej brat jadą odwiedzić koleżankę, która przeprowadziła się do innego miasta. Jeszcze nie wiedzą, że ta wycieczka może zamienić się w podróż ku mrocznemu przeznaczeniu…
Poza tytułowym „Miastem nagrobków” zbiór zawiera dziesięć innych opowiadań.
Wydawnictwo JPF

 

 

 

Odrodzony jako galareta tom 1

Nieco zgorzkniały pracownik korporacji kończy swój ziemski żywot w wyniku ataku nożownika. Jednak zamiast odejść w nicość odradza się w magicznym świecie, rodem z japońskich gier RPG jako glut. Powrót do życia jako najsłabsza istota w nowym świecie może przysporzyć sporo kłopotów i prowadzić do zabawnych sytuacji. Szaloną przygodę czas zacząć!
Wydawnictwo JPF

 

 

 

Delta

W zrujnowanym świecie, ludzie przez dziesiątki lat wykorzystywali roboty by utrzymać wygodny styl życia. Wszystko zmieniło się, gdy bariery maszyn zostały przełamane, a androidy uciekły na zachód i założyły własne społeczeństwo.Lata później dochodzi do niespodziewanego spotkania pewnego chłopca z androidem. Kierowani tą samą motywacją, zostają zmuszeni do współpracy podczas niesamowitej wędrówki. Czy pokonają dzielące ich różnice i wyjdą cało z czekających ich przygód? Odkryj to sam i dowiedz się czy człowiek i maszyna mogą odnaleźć wspólny język!
Wydawnictwo JPF

 

Literatura

 

H.P. Lovecraft – Zew Cthulhu

Boston 1926. Francis Thurston po śmierci w tajemniczych okolicznościach swojego wujecznego dziadka odkrywa w odziedziczonych dokumentach zapiski dotyczące sekty otaczającej kultem niewyobrażalną istotę uśpioną od milionów lat. Niepojęte ofiary składane na bayou Luizjany, tajemnicze zgony nurków w różnych miejscach na świecie, artyści popadający w szaleństwo po przeżyciu straszliwych nocnych wizji, odrodzenie pradawnych kultów, a zwłaszcza cyklopowe miasto wyłaniające się z oceanu w czasie sztormu… Thurston krok po kroku zaczyna odkrywać, że badania jego wujecznego dziadka dotyczące kultu Cthulhu coraz bardziej zbliżały się do prawdy, że w mroku wyznawcy kultu dążą do obudzenia ich potwornego bóstwa, gotowi pogrążyć ludzkość w szaleństwie i doprowadzić do końca świata. Gwiazdy ustawiły się we właściwym porządku. Czy koniec jest bliski?
Wydawnictwo Vesper

H.P. Lovecraft – Zew Cthulhu

„Zew Cthulhu” to zbiór pięciu najstraszniejszych, najbardziej plugawych i bluźnierczych opowiadań niekwestionowanego mistrza weird fiction – Howarda Philipsa Lovecrafta. „Zew Cthulhu”, „Widmo nad Insmouth”, „Szepczący w ciemności”, „Zgroza w Dunwich” oraz „Kolor z innego wszechświata” to absolutny kanon twórczości Samotnika z Providence, utwory które inspirowały całe późniejsze pokolenia pisarzy, malarzy, filmowców, a nawet muzyków. Zbiór ilustrowany jest klimatycznymi ilustracjami Krzysztofa Wrońskiego, a uzupełnia go obszerne posłowie tłumacza i znawcy twórczości Lovecrafta – Mateusza Kopacza. Wszystkie opowiadania są w nowym,  nagradzanym tłumaczeniu autorstwa Macieja Płazy.
Wydawnictwo Vesper

Artur Urbanowicz –  Inkub

Dwie epoki. Dwie historie. Jedna wioska. Jedna czarownica. Jedna klątwa.
Wyobraź sobie, że możesz wszystko. Nawet oszukać śmierć. Nad Suwalszczyzną za kilka dni pojawi się zorza polarna. W Jodoziorach, małej wiosce na prowincji, zostają znalezione spopielałe zwłoki małżeństwa. Wśród lokalnej społeczności miejsce to owiane jest złą sławą, słynie ze szczególnego nasilenia przemocy, chorób, zaginięć i samobójstw. Mówi się też o zjawiskach nadprzyrodzonych – niezidentyfikowanym zielonym świetle, odgłosach niewiadomego pochodzenia, a także o nawiedzonym domu. Miejscowi wierzą, że to on rozsyła wokół negatywną energię, która wydobywa z ludzi najgorsze instynkty. Tajemnicami wioski żywo interesuje się młody dzielnicowy, który wkrótce popełnia samobójstwo. Sprawę jego śmierci bada Vytautas Česnauskis, policjant na wpół litewskiego pochodzenia z komendy miejskiej w Suwałkach. Odkrywa, że mroczna historia Jodozior ma swoje korzenie w latach siedemdziesiątych. Wtedy miała tam mieszkać kobieta, która parała się czarami…
Wydawnictwo Vesper

Colleen Houck Odrodzeni

„Poznaj bestsellerową serię „Strażnicy gwiazd” jednej z najpopularniejszych autorek powieści young adult! Wkrocz do świata niezwykłej egipskiej mitologii! Lily Young myślała, że podróżowanie po całym świecie z przebudzonym po tysiącleciach księciem było wielką przygodą. Nie wiedziała jednak, że wyprawa życia dopiero przed nią… Kiedy Amon i Lily zostają tragicznie rozdzieleni, książę przenosi się do świata Niderlandów nazywanego przez zwykłych ludzi piekłem. Zrozpaczony utratą swojej prawdziwej miłości woli cierpieć w agonii, niż wypełnić swój obowiązek ochrony ludzkości. Tymczasem załamana dziewczyna szuka schronienia na farmie swojej babci. Mimo próby odcięcia się od świata, nieustannie śni koszmary o nieprzemijającym cierpieniu ukochanego. Przed odejściem chłopak podarował Lily coś wyjątkowego – przedmiot, który łączy tę dwójkę, mimo że dzielą ich światy. Teraz Lily musi użyć starożytnego narzędzia, aby uwolnić Amona oraz ocalić ludzkość przed ciemnością i kompletnym chaosem. Nie zawaha się zrobić tego, co konieczne, żeby osiągnąć swój cel.”
Wydawnictwo We Need YA

Vicious: Nikczemni – V.E. Schwab

Pyrkon, Fantastyczne Miejsce Spotkań, Druga Era, Pyrkon Poleca, Blok Gier Bez Prądu, Gry PlanszoweVictor i Eli poznali się na studiach. Genialni, aroganccy i zdolni, od początku zauważyli w sobie tę samą wielką ambicję. W ciągu ostatniego roku zajęć wspólnie zainteresowali się badaniami nad adrenaliną, doświadczeniami bliskimi śmierci i pozornie nadprzyrodzonymi zdarzeniami, które ujawniły, że w odpowiednich warunkach można rozwinąć w sobie nadzwyczajne zdolności. Kiedy ich prosta teoria naukowa zamienia się w poważny eksperyment, sprawy zaczynają się komplikować… Dziesięć lat później Victor ucieka z więzienia, a jego celem jest znalezienie byłego przyjaciela. W podróży towarzyszy mu znajomy z celi – Mitch, a na ich drodze staje Sydney – ranna dwunastoletnia dziewczyna, której powściągliwa natura skrywa niejedną tajemnicę. Szybko okazuje się, że w sprawę może być zamieszany Eli. Wrogowie uzbrojeni w straszliwą moc, napędzani wspomnieniem zdrady i straty, wyznaczyli kurs zemsty. Kto przeżyje pełne nienawiści starcie? Przed wami porywająca opowieść o ambicjach, zazdrości, pożądaniu i mrocznych, nadprzyrodzonych mocach!”
Wydawnictwo We Need YA

MarcyKate Connolly – Żarłoczna

Druga powieść rozgrywająca się w świecie znanym z książki „Potworna” – fantasy w klimacie klasycznej baśni.
Ekscytująca, oryginalna opowieść o niezwykłej misji i bohaterce, która nie cofnie się przed niczym, by uratować brata. W mieście Bryre pojawia się wiedźma. Podróżuje w chatce na kurzych łapkach i uwielbia jeść dzieci. Kiedy porywa Hansa, młodszego brata Grety, dziewczyna nie daje za wygraną. Zawiera z wiedźmą układ, na mocy którego jej brat odzyska wolność, jeśli Greta przyniesie wiedźmie pewien cenny artefakt. W tym celu musi się udać do Belladomy – miasta, w którym niegdyś była więziona. Z pomocą nowego przyjaciela, Dalena – pół chłopca, pół konia – Greta wyrusza do walki z wrogami i własną słabością.
Wydawnictwo CzyTam

 

Anna Szumacher – Słowodzicielka

Pyrkon, Fantastyczne Miejsce Spotkań, Druga Era, Pyrkon Poleca, Blok Gier Bez Prądu, Gry PlanszoweHistoria nie istnieje bez bohatera. Szczególnie dotkliwie przekonują się o tym postacie drugoplanowe, porzucone w niedokończonym świecie i bez pojęcia, co mają zrobić z tą całą „fabułą”. Wyruszają w szaloną podróż w poszukiwaniu sensu istnienia.  Jednak gdy wciągają do wnętrza książki autora powieści, odkrywają, że ich prawdziwe problemy dopiero się zaczęły. „Tego jeszcze nie było”, mówią wymyśleni recenzenci. „Spodziewajcie się niespodziewanego!”.
Wydawnictwo Dolnośląskie

 

 

Ilona    Andrews – Magic niszczy

Pyrkon, Fantastyczne Miejsce Spotkań, Blok Literacki, PremieryZetknęliście się kiedyś z magią? Taką prawdziwą? Z przygodą, akcją,emocjami, niesamowitymi wydarzeniami i szczyptą szaleństwa? Chcielibyście tego wszystkiego doświadczyć? To dobrze trafiliście. Fantastyczne książki Ilony Andrews czekają właśnie na was! M.L.Kossakowska
Jako towarzyszka Władcy Bestii była najemniczka Kate Daniels ma na barkach więcej, niż jest w stanie unieść. Nie dosyć, że próbuje utrzymać swoją agencję detektywistyczną, to musi również zająć się sprawami Gromady. Czas przygotować ludzi na atak Rolanda – okrutnego, starożytnego czarownika z boskimi mocami. Jego cieś wisi nad Kate, gdy zostaje wezwana na spotkanie przywódców nadnaturalnych frakcji w Atlancie. Jeden z Panów Umarłych został zamordowany przez zmiennokształtnego, a Kate dostaje niecałe dwadzieścia cztery godziny, żeby wytropić zabójcę.  Jeśli zawiedzie, rozpęta się wojna, która zniszczy wszystko, co jest jej drogie…
Wydawnictwo Fabryka Słów

Tomasz    Sobiesiek – Astralker

Pyrkon, Fantastyczne Miejsce Spotkań, Blok Literacki, PremieryProjekcje astralne, doświadczenia pozazmysłowe, opętania czy ataki istot z innych wymiarów. A wszystko to w realiach tajnych służb specjalnych w Polsce. – Maja Lidia Kossakowska
Dawid miał szczęście w nieszczęściu. Wprawdzie znalazł się w nieodpowiednim miejscu i w nieodpowiednim czasie, ale okazało się, że przejawia zdolności uważane w niektórych kręgach za wyjątkowo cenne. Dzięki przyjęciu „propozycji nie do odrzucenia” nie tylko uratował skórę, ale dostał szansę, by wykroczyć daleko poza ramy znanego sobie świata. Od teraz jego życiem staną się treningi, ciągłe przekraczanie własnych granic i tajne misje dla najdziwniejszego z polskich wywiadów. Astralker – nie ma granic, których nie przekroczyłaby dusza.
Wydawnictwo Fabryka Słów

 

Michał Gołkowski  – Świątynia na bagnach

Pyrkon, Fantastyczne Miejsce Spotkań, Blok Literacki, PremieryRzucony wyrokiem kapryśnych bogów poza granice znanego sobie świata, Zahred tkwi pośród trzęsawisk i moczarów. Nawet jego klątwa nie działa tu tak, jak powinna. Los splata ścieżki śmiertelnych tak, że odnajduje go tam – zawieszonego pomiędzy życiem a śmiercią– młody, niewinny chłopiec. Co może stać się z umysłem dziecka, widzącego na własne oczy,  że nie wszystko na świecie poddane jest tym samym prawom? Co stanie się, kiedy zwyczaj zamieni się w obrządek, a nawyk stanie się świętym rytuałem? Poznaj opowieść o zaufaniu i zdradzie, miłości i nienawiści oraz o zaślepieniu przekonaniami. Opowieść o przelanej krwi, którą zmyć można tylko następną krwią. O bogu-człowieku, uwięzionym w pozłacanej klatce gmachu wzniesionego ku jego czci. Z mętnej, czarnej wody wyłania się świątynia na bagnach.
Wydawnictwo Fabryka Słów

 

  Andrzej Pilipiuk –  Zły Las

Pyrkon, Fantastyczne Miejsce Spotkań, Blok Literacki, PremieryCztery historie, cztery fascynujące podróże w głąb czasu i wyobraźni. Coś czai się w ciemności. Czeka się na najlepszy moment, aby gdy ten nadejdzie, uderzyć z właściwą sobie mocą i mroczną desperacją. Na tę chwilę czekało od milleniów, lat, miesięcy… Każdy może zostać ukarany. Robert Storm za uczciwość, Wnuk za winy dziada, Wojskowy Instytut Antropologii Historycznej za walkę o przetrwanie ludzkości… W tych historiach dzieją się rzeczy niemożliwe, a nastrój narastającego zagrożenia otacza czytelnika niczym zamykająca się pułapka. Dodajcie do tego masę historycznych smaczków i ciekawostek a otrzymacie opowiadania w najlepszym, niepowtarzalnym stylu Andrzeja Pilipiuka.
Nie zaczynajcie czytać tej książki wieczorem- zarwana noc gwarantowana. Te opowiadania to uczta dla wielbicieli krótkich form. Znajdziesz tu wszystko, co powoduje, że opowieść chwyta za gardło.
Wydawnictwo Fabryka Słów

 

Magdalena Świerczek-Gryboś – Openminder

Dystopijna wizja świata podzielonego na pół. 2076 rok. Polska – zniszczona w wyniku wojny, a następnie odbudowana – zostaje przyłączona do bloku zachodniego. Obywatele Zachodu żyją bez religii, są stale podpięci do sieci i szczepieni przeciwko złu. Wschód uważają za miejsce przerażające, a jego mieszkańców za potrzebujących współczucia i wyzwolenia. Zadaniem Nikodema, który szkoli się na openmindera – wojownika umysłu – nie jest walka ze Wschodniakami, a ich nawracanie. Chłopak zostaje pilotem mecha, bierze udział w szalonych wirtualnych walkach i eksploruje skażone obszary dawnego Krakowa. Powieść łączy kilka gatunków, w tym postapokalipsę, cyberpunk i społeczne science fiction. Bogactwo nawiązań i odniesień jest potęgą Openmindera, dzięki czemu fani Lema będą tak samo zadowoleni, jak miłośnicy Dicka, anime czy Obcego. W tym zadziwiającym świecie przyszłości każdy czytelnik znajdzie coś dla siebie!
Wydawnictwo SQN

 

Karolina Łukasik – Skrzydła

Wielowątkowa historia o przetrwaniu, pamięci i wybaczeniu W świecie leczącym rany po dawnym konflikcie krzyżują się ścieżki niewidomej pieśniarki, chimerycznego dziecięcego bóstwa, młodej arystokratki i przywódczyni buntowników. Ich losy składają się na historię podbitej ziemi, w której dominującymi motywami są relacje władzy i przywileju oraz przepisywanie przeszłości. Skrzydła zadają więcej pytań, niż udzielają odpowiedzi, wciągając w intrygującą historię i udowadniając, że fantastyczno-mitologiczny sztafaż może posłużyć do pisania o rzeczywistych, bliskich sercom czytelników zagadnieniach. Skrzydła olśniewają czytelnika zróżnicowaniem przedstawionego świata i oryginalnością wizji.
Wydawnictwo SQN

 

Marcin Podlewski – Księga zepsucia. Tom 1

Strzeż się! Oto nadchodzi zwycięska Ciemność.
Więzień Malkolm Rudecki czeka na wyrok. Zamordowano mu ciężarną żonę i skrzywdzono córkę, lecz bezlitosny system prawny zamierza skazać go za zabicie morderców. Jego kara będzie większa, niż się spodziewa. Przekonany, że wie czym jest prawdziwe zło, trafia do świata, w którym to zło jest prawem. Świata, w którym zatriumfowały siły ciemności. Witaj na Thei. Witaj w Dark Fantasy.
Wydawnictwo Fabryka Słów

 

Ben Kane – Hannibal. Chmury Wojny

Miasto spalone promieniami słońca przygotowuje się do wojny. Pod murami stoi już wielka rzymska armia. Jednak potężne fortyfikacje Syrakuz i machiny projektu Archimedesa sprawiają, że oblężenie będzie długie i krwawe. Kwintus, uczestnik walnych bitew z Kartaginą w większości zakończonych gorzkimi klęskami, gotów jest oddać życie dla chwały republiki. Tyle że niebezpieczeństwo grozi mu nie tylko ze strony wroga, ale również jego dawnego przyjaciela, Hanno. Nie może czuć się bezpieczny nawet wśród swoich towarzyszy broni. Hannibal wysłał Hanno do Syrakuz z misją wsparcia swoim doświadczeniem włodarzy miasta w walce z Rzymem. Mimo że pała nienawiścią do Rzymian, jego misja stanie pod znakiem zapytania, gdy odkryje, że w sprzymierzonym z Kartaginą mieście przebywa siostra Kwintusa, Aurelia. Kto przetrwa starcie dwóch potężnych armii?!
Wydawnictwo Znak

Aneta Jadowska – Dzikie Dziecko Miłości

Powróćmy do świata Thornu
Na ulicach Thornu grasuje zabójca. Dora Wilk i Roman jednoczą siły i gromadzą ekipę do zadań specjalnych.
Wiedźma, wampir, szaman, nekromantka i patolożka, która nie całkiem godzi się ze swoją magiczną stroną – brzmi jak początek niezłej afery. A nawet nie dotarliśmy do miodożerów.
Gęsta intryga, kryminalne śledztwo, niezmiennie sporo humoru i skomplikowane relacje.
Wydawnictwo SQN

 

 

Komiks

 

B.B.P.O. – Piekło na Ziemi, tom 1

Pyrkon, Fantastyczne Miejsce Spotkań, Druga Era, Pyrkon Poleca, Blok Gier Bez Prądu, Gry PlanszowePierwszy tom nowego cyklu Piekło na Ziemi. Agenci Biura Badań Paranormalnych i Obrony nie mogą liczyć na chwilę wytchnienia. Ledwie udało im się uporać z plagą żab, a już BBPO musi się zmagać z nowymi zagrożeniami. Pojawiają się kolejne potwory, bezkształtne byty z zaświatów wcielają się w ludzi, wirus zombie zbiera żniwo, sekciarze odprawiają krwawe rytuały, tajne organizacje wpływowych ludzi przygotowują się do przyjęcia pradawnych bogów. Znikają mieszkańcy całych miasteczek, wybuchają wulkany, szaleją katastrofalne burze. Fala zniszczeń ogarnia wiele rejonów Ziemi – od Kanady po Indonezję, Rosję i Anglię. Co gorsza, wygląda na to, że wszystkie te wydarzenia są ze sobą powiązane i nieuchronnie prowadzą do apokalipsy… Czy BBPO, którego szeregi powoli topnieją, będzie w stanie zapobiec końcu świata?
Wydawnictwo Egmont

 

BATMAN METAL – Mroczne dni, tom 1

Pierwszy z trzech tomów długo oczekiwanej serii Batman – Metal. Podczas dochodzenia w sprawie istnienia i właściwości różnych metali, które od wielu tysiącleci ukryte są w różnych zakątkach świata, Batman odkrywa spisek mający na celu otwarcie portalu prowadzącego do mrocznego multiwersum. Znajdują się w nim światy, w których historia potoczyła się zupełnie inaczej niż na naszej Ziemi, a ich mieszkańcy przypominają postaci rodem z sennych koszmarów.
Wydawnictwo Egmont

 

 

DC VERTIGO – Hellblazer, tom 1

Pierwsza część opowieści o Johnie Constantinie autorstwa Briana Azzarello. Głównym bohaterem jest parający się magią Anglik, który wikła się w dziwne, niebezpieczne sytuacje, często związane ze zjawiskami paranormalnymi. Specyficzne podejście do rzeczywistości powoduje, że jego postać jest moralnie niejednoznaczna, a czasem wręcz odpychająca. Dla wyższego dobra posługuje się bowiem podstępem, oszustwem i manipulacją, a nawet… magią, co zraża do niego ludzi i powoduje, że dotychczasowi przyjaciele stają się jego wrogami. Autorem tej dwuczęściowej serii jest Brian Azarello, amerykański scenarzysta komiksowy znany m.in. z serii „100 naboi”, za którą otrzymał Nagrodę Eisnera oraz Harveya, a także albumu „Batman – Rozbite miasto” czy serii „Loveless”. Rysunki stworzyli Richard Corben, Marcelo Frusin, Steve Dillon, Dave E. Taylor.
Wydawnictwo Egmont

LIL I PUT – Zawodowi bumelanci, tom 4

Pyrkon, Fantastyczne Miejsce Spotkań, Druga Era, Pyrkon Poleca, Blok Gier Bez Prądu, Gry PlanszoweCzwarty tom humorystycznej opowieści fantasy dla odbiorcy w każdym wieku. Kontynuacja historii nagrodzonej w pierwszej edycji „Konkursu imienia Janusza Christy na komiks dla dzieci”.
Lil i Put zostają wrobieni w obrabowanie Kostuchy! Kolejne plemię chce ich głów! Miksja zmaga się z krasnoludami i irytującymi krewnymi! Kieszonkę czeka proces jej życia! Z nieba spadają ryby! Smoki podrożały! A pewne królewny cierpią z nadmiaru urody… Słowem szare, swojskie życie w świecie fantasy: beztroska sielanka z odrobiną grozy!
Scenariusz komiksu napisał Maciej Kur, absolwent warszawskiej ASP, współautor seriali animowanych i filmów dokumentalnych. Rysunki są dziełem innego absolwenta warszawskiej ASP – ilustratora, malarza i twórcy murali Piotra Bednarczyka.
Wydawnictwo Egmont

 

Neonomicon

Gratka dla fanów H.P. Lovecrafta! Dwie opowieści Alana Moore’a inspirowane twórczością autora Zewu Cthulu. Aldo Sax, agent FBI specjalizujący się w teorii anomalii, poszukuje sprawcy piętnastu bestialskich morderstw. Analiza śladów wiedzie go prosto do klubu Zootique i tajemniczego, skrywającego twarz za chustką Johnny’ego Carcosy. Dalsze śledztwo okaże się jednak dużo bardziej niebezpieczne, a próba odkrycia prawdy doprowadzi Saxa na skraj szaleństwa. Jego śladem wyruszy kolejnych dwoje agentów…
Alan Moore, genialny twórca Strażników i V jak Vendetta, sięga do uniwersum autora W górach szaleństwa, a tę mroczną, niepokojącą historię zilustrował Jacen Burrows.
Wydawnictwo Egmont

 

RICK I MORTY – Rick i Morty, tom 4

Pyrkon, Fantastyczne Miejsce Spotkań, Druga Era, Pyrkon Poleca, Blok Gier Bez Prądu, Gry PlanszoweRick i Morty to humorystyczna seria komiksów science fiction oparta na docenionym przez krytyków serialu telewizyjnym studia Adult Swim. Komiksy zawierają zupełnie nowe, inne od serialowych, przygody Ricka i Morty’ego.
W czwartym tomie nominowany do Nagrody Eisnera scenarzysta Kyle Starks we współpracy z rysownikiem serii CJ Cannonem prezentują trzyczęściową historię o międzyplanetarnych siatkach narkotykowych i kosmicznych podrywaczach. Oprócz tego tom zawiera krótszą historię Masz coś w sobie, rozgrywającą się na królewskim dworze, oraz totalnie napakowany, sportowy komiks Skaczący Morty!
Wydawnictwo Egmont

 

DC DELUXE – Shazam! Potworne Stowarzyszenie Zła

Pyrkon, Fantastyczne Miejsce Spotkań, Druga Era, Pyrkon Poleca, Blok Gier Bez Prądu, Gry PlanszowePrzeznaczona zarówno dla dzieci, jak i dla dorosłych, pełna przygód i humoru historia o pierwszej przygodzie Kapitana Marvela. Kilkuletni Billy Batson jest sierotą, mieszka na ulicy, a jego jedynym przyjacielem jest bezdomny staruszek. Pewnego dnia chłopiec rusza tropem tajemniczego nieznajomego, który przypomina mu nieżyjącego ojca, i trafia do świata potężnych czarodziei, mówiących tygrysów, olbrzymich robotów i bezwzględnych złoczyńców. Jako mały chłopiec nigdy nie poradziłby sobie z takimi przeciwnościami, na szczęście poznaje magiczne słowo, po wypowiedzeniu którego przybiera postać potężnego bohatera – Kapitana Marvela. Wkrótce też otrzyma misję ratowania świata! Twórcą albumu jest Jeff Smith, jedna z największych gwiazd amerykańskiego rynku komiksowego. Światową sławę Smith zdobył autorską serią Gnat.
Wydawnictwo Egmont

USAGI YOJIMBO – tom 1

Pyrkon, Fantastyczne Miejsce Spotkań, Druga Era, Pyrkon Poleca, Blok Gier Bez Prądu, Gry Planszowe

Nowe wydanie popularnej serii Usagi Yojimbo. Ponad 600 stron przygód niezwykłego królika ronina. Pod koniec szesnastego wieku Japonią wstrząsały liczne wojny domowe. W jednej z bitew Miyamoto Usagi utracił swojego suwerena, pana Mifune. Od tego dnia samotny ronin przemierza kraj, poszukując spokoju ducha, walcząc o sprawiedliwość i doskonaląc umiejętności samurajskie.Pierwszy tom zbiera historie wydane w tomach: Cienie śmierci, Daisho i Pomiędzy życiem a śmiercią.
Usagi będzie walczył u boku Żółwi Ninja, wyruszy w pościg za hersztem bandy rozbójników, który ukradł jego daisho – osobistą parę mieczy, i za sprawą buddyjskiego mnicha usłyszy legendarną muzykę niebios.
Wydawnictwo Egmont

 

USAGI YOJIMBO – tom 2

Pyrkon, Fantastyczne Miejsce Spotkań, Druga Era, Pyrkon Poleca, Blok Gier Bez Prądu, Gry PlanszoweNowe wydanie popularnej serii Usagi Yojimbo. Ponad 600 stron przygód niezwykłego królika ronina.Pod koniec szesnastego wieku Japonią wstrząsały liczne wojny domowe. W jednej z bitew Miyamoto Usagi utracił swojego suwerena, pana Mifune. Od tego dnia samotny ronin przemierza kraj, poszukując spokoju ducha, walcząc o sprawiedliwość i doskonaląc umiejętności samurajskie. Drugi tom zbiera historie wydane w tomach: Pory roku, Ostrze bogów i Szare cienie.
W ręce Usagiego trafi Pożeracz Traw – legendarne ostrze, którego pożądają członkowie Spisku Ośmiu, waleczny królik spotka też młodego samuraja podążającego za cieniem swojego bohaterskiego ojca, weźmie udział w turnieju szermierczym i pozna błyskotliwego detektywa, inspektora Ishidę, z którym połączy go wieloletnia przyjaźń.
Wydawnictwo Egmont

YAKARI – Yakari i wielki orzeł

Pyrkon, Fantastyczne Miejsce Spotkań, Druga Era, Pyrkon Poleca, Blok Gier Bez Prądu, Gry PlanszowePierwszy album słynnej przygodowo-humorystycznej opowieści o małym Indianinie. Cykl ukazuje się od pięćdziesięciu lat, a mimo to nadal bawi i wcale się nie zestarzał, gdyż zawiera treści uniwersalne i ważne w każdej epoce. Obecnie liczy prawie czterdzieści tomów. Yakari, kilkuletni chłopiec z plemienia Siuksów, marzy, aby zostać mężczyzną i wejść do grona wojowników. Nie wie, jak tego dokonać, na szczęście w jego snach pojawia się Wielki Orzeł, duch opiekuńczy, który krok po kroku będzie kierował poczynaniami Yakariego. Od tej pory bohatera czekają pełne magii i niebezpieczeństw przygody. Pozna też Małego Pioruna, szybkiego jak wiatr konika, który zostanie jego przyjacielem i wiernym towarzyszem. A że Yakari jest odważny i rozumie mowę zwierząt, wyjdzie cało z każdego zagrożenia! Cykl stworzyli pod koniec lat 60. dwaj Szwajcarzy – scenarzysta Job (André Jobin) oraz rysownik Derib (Claude de Ribaupierre). Za tomy 6 i 31 Yakariego (odpowiednio w latach 1982 i 2006) dostali nagrody Festiwalu Komiksowego w Angoulême w różnych kategoriach komiksu dziecięcego.
Wydawnictwo Egmont

YAKARI – Yakari i biały bizon

Pyrkon, Fantastyczne Miejsce Spotkań, Druga Era, Pyrkon Poleca, Blok Gier Bez Prądu, Gry PlanszoweDrugi tom znakomitej przygodowo-humorystycznej opowieści o najsłynniejszym komiksowym Indianinie. Kończy się zima, ale wiosna nie chce nadejść, przez co na prerii wciąż nie pojawiły się bizony. Myśliwi z plemienia Siuksów wyruszają na polowanie, jednak nie znajdują zwierząt. Indianom grozi głód. Na szczęście mały Yakari znów ma prorocze sny zesłane przez Wielkiego Orła – dzięki nim wie, gdzie musi się udać, aby uratować swój lud. Wyrusza na długą wyprawę, podczas której odnajdzie niezwykłe miejsce pośrodku pustyni… Czy uda mu się przywrócić równowagę w przyrodzie i sprawić, że preria znów stanie się pełna bizonów? Cykl stworzyli pod koniec lat 60. dwaj Szwajcarzy – scenarzysta Job (André Jobin) oraz rysownik Derib (Claude de Ribaupierre). Za tomy 6 i 31 Yakariego (odpowiednio w latach 1982 i 2006) dostali nagrody Festiwalu Komiksowego w Angoulême w różnych kategoriach komiksu dziecięcego. Do dziś ukazało się prawie 40 albumów serii, która wciąż bawi młodszych i starszych czytelników.
Wydawnictwo Egmont

 

 

RPG

 

Dungeons & Dragons: Player’s Handbook (Podręcznik Gracza)

Pyrkon, Fantastyczne Miejsce Spotkań, Druga Era, Pyrkon Poleca, Blok Gier Bez Prądu, Gry PlanszoweSystem, od którego wszystko się zaczęło – Dungeons & Dragons! Piąta edycja prekursora całego ruchu gier fabularnych pojawi się w języku polskim już na tegorocznym Pyrkonie!
Wszystko, czego potrzebujesz, aby stworzyć postać i rozpocząć swoją przygodę z najpopularniejszą grą RPG na świecie!
Player’s Handbook (Podręcznik gracza) to najważniejsze źródło wiedzy dla wszystkich grających w Dungeons & Dragons®. Zawiera zasady dotyczące tworzenia i rozwoju postaci, jej pochodzenia i umiejętności, eksploracji i walki, a także wyposażenia, czarów i wielu innych aspektów gry.
Wydawnictwo Rebel

 

Dungeons & Dragons: Starter Set (Zestaw Startowy)

System, od którego wszystko się zaczęło – Dungeons & Dragons! Piąta edycja prekursora całego ruchu gier fabularnych pojawi się w języku polskim już na tegorocznym Pyrkonie!
Zestaw Startowy jest wprowadzeniem do wypełnionej akcją i niesamowitymi przygodami, najpopularniejszej gry fabularnej na świecie, jaką jest Dungeons & Dragons®! Idealny produkt, jeśli chcesz spróbować swoich sił w D&D!
W tym pudełku znajdują się najważniejsze zasady, a także wszystko inne, co jest potrzebne do rozpoczęcia niesamowitej przygody w świecie okrutnych smoków i dzielnych poszukiwaczy przygód!
Wydawnictwo Rebel

 

EQUESTRIA: PUŚĆ WODZE FANTAZJI

A jakim kucykiem Ty zostaniesz? Stwórz swojego własnego kucyka! Możesz zostać magicznym jednorożcem, dumnym pegazem lub odważnym ziemskim kucykiem. Pokonuj przeszkody i rozwiązuj tajemnice! Zwiedź każdy zakamarek cudownego świata i poznaj zadziwiające stworzenia, które go zamieszkują. Przygotuj się na spotkanie ze światem pełnym magii i przyjaźni w grze fabularnej Equestria: Puść Wodze Fantazji.
Wydawnictwo Black Monk