Przeskocz do treści Instagram Twitter Facebook Search Arrow right YouTube Sign In Sign Out Register User Print
Strona główna » Premiery Pyrkonu

Premiery Pyrkonu

Literatura

 

 Toń! – Marta Kisiel

Czasami trzeba odbyć podróż w czasie, aby się przekonać, kto przedkłada skarby nad przyjaźń i lojalność.  Gdy Dżusi Stern decyduje się oddać przysługę ciotce, jeszcze nie wie, że uruchomi lawinę wydarzeń, których nie da się już cofnąć. Trzpiotowata dziewczyna, jej siostra oraz ciotka nieoczekiwanie wplątują się w morderstwo — a to dopiero początek niebezpieczeństw, jakie na nie czyhają. Przesiąknięta krwią historia Wrocławia i Dolnego Śląska, rodzinne tajemnice i groza nie z tego świata.

Wydawnictwo Uroboros

 

Magiczne Zawody -Witold Vargas i Paweł Zych

Nowa książka z serii Legendarz, w której ukazały się już dwie części Bestiariusza Słowiańskiego, „Duchy” oraz „Święci i biesy”; opowiada o owianym tajemnicą i magią zawodzie kowala, alchemika i czarodzieja na Słowiańszczyźnie. Aż trudno uwierzyć ile wokół tych profesji narosło legend. A co z kowalstwem mają wspólnego małpy, diabeł, Romowie, mistrz Twardowski oraz Chrystus? Odpowiedź suto zakrapianą ilustracjami znajdziecie w kolejnym dziele Witolda Vargasa i Pawła Zycha. Zapraszamy!

Wydawnictwo BOSZ

 

OTCHŁAŃ Ks. II – Peter V. Brett

Finałowy tom bestsellerowego Cyklu Demonicznego. Od niepamiętnych czasów nocą władają krwiożercze demony. Ludzkość musi stanąć do ostatecznej bitwy. Grupa straceńców schodzi do Otchłani, gdzie Matka Demonów rodzi nieprzeliczoną armię.  Rozpoczyna się bitwa o wszystko. Nadchodzi Sharak Ka. Nadchodzi czas roju.

Wydawnictwo Fabryka Słów

 

ZAMĘT NOCY – Patricia Briggs

Bestselerowa seria Patricii Briggs o przygodach Mercedes Thompson okrzyknięta została jedną z najlepszych. Tym razem Mercy ma do czynienia z nieproszonym gościem, który wnosi ze sobą do domu zagrożenie, z jakim zmiennokształtna do tej pory nigdy nie miała do czynienia. Trup zaczyna ścielić się gęsto i Mercy musi odsunąć na bok osobiste urazy, żeby zmierzyć się z istotą o mocy zdolnej zniszczyć świat.

Wydawnictwo Fabryka Słów

 

The Call. Inwazja –  Peadara O’Guilina

JESTEŚ ZDRAJCĄ CZY BOHATEREM? Nadchodzi prawdziwa Inwazja! Ważą się losy Nessy i całej Irlandii. Zegar się zatrzymał. By wygrać z Sídhe nie wystarczą już 24 godziny… Po przeżyciu wielu niebezpieczeństw, Nessa i Anto mogą w końcu zacząć marzyć o wspólnym, szczęśliwym życiu. Spokój nie trwa jednak długo. Przerażający atak na ich szkołę daje początek polowaniu na zdrajców, którzy przeżyli Wezwanie. Wina Nessy jest oczywista, nikt nie wątpi, że spiskowała z wrogiem…

Wydawnictwo Czwarta Strona

 

Duchy Rebelii – Alwyn Hamilton

Piasek pustyni wypełnia jej duszę! Trzecia część bestsellerowej serii pozbawi cię tchu i będzie trzymać w napięciu, dopóki nie opadnie kurz po ostatecznej bitwie! Żądny krwi Sułtan Miraji więzi Księcia Buntownika w mitycznym mieście Eremot. Amani uzbrojona jedynie w rewolwer, zimną krew i potężną moc Półdżina musi przeprowadzić grupę rebeliantów przez bezlitosną pustynię. Jednak ma wrażenie, że jedyne, co jej się naprawdę udaje, to prowadzenie ich na pewną śmierć.

Wydawnictwo Czwarta Strona

 

 

JAK STWORZYĆ KOSTIUM. Zbroja i rekwizyty do cosplayu – Svetlana Quindt (Kamui Cosplay)

Niektórzy uwielbiają oglądać filmy, wiele osób poświęca swój czas grom komputerowym, a jeszcze inni spędzają wolne chwile na czytaniu komiksów. Nie brakuje również pasjonatów, którzy w zrobionych własnoręcznie kostiumach wcielają się w superbohaterów… W ostatnich latach cosplay stał się sposobem na życie dla wielu ludzi, i to w różnym wieku, na całym świecie. Młodsi i starsi spędzają tygodnie, lub nawet i miesiące, pracując nad wykonaniem niesamowitych, wymyślnych strojów.

Wydawnictwo Vesper

 

 

Komiks

 

Clifton, tom 1
Scenariusz: Bob de Groot, Bédu (gość Pyrkonu), Rysunki: Bédu, Turk

Pierwszy ze zbiorczych albumów kultowej serii opowiadającej o przygodach sławnego agenta MI5 i detektywa Cliftona! Publikacja zawiera cztery opowieści: Kidnaping, Czas przeszły złożony, Uszkodzona pamięć i Ostatni film. Autorem rysunków do trzech spośród czterech zawartych w albumie tomów przygód Cliftona jest znakomity belgijski grafik Bédu (Bernard Dumont), który zyskał w Polsce wielką popularność dzięki serii Hugo.

Wydawnictwo Egmont

 

Gnat, tom 3 Przyjaciele i wrogowie, czyli żniwa
Scenariusz i rysunki: Jeff Smith (gość Pyrkonu)

Ostatni tom przygodowej sagi o Chwacie Gnacie i jego kuzynach. Gnat (Bone) to komiksowa saga fantasy, wydawana w latach 1991–2005. Jej autor, Jeff Smith, czerpał inspirację z wielu źródeł. Dzięki temu powstał ogromny, zachwycający świat, a pełne rozmachu przygody bohaterów zabarwione są ogromną dawką humoru. Komiksy z serii Gnat zdobyły wiele nagród, w tym najważniejsze wyróżnienia w branży: dziesięć Nagród Eisnera i jedenaście Nagród Harveya.

Wydawnictwo Egmont

 

Miecz Ardeńczyka

Scenariusz i rysunki: Étienne Willem (gość Pyrkonu)

Komiks inspirowany średniowiecznymi legendami, powieściami Alexandra Dumasa, a także filmami Disneya. Główny bohater – zając Garen – zafascynowany postaciami bohaterskich rycerzy, musi stawić czoła mocom zła, które chcą zawładnąć światem. Przy tej okazji przekona się, że nawet jeśli legendy pozostają żywe, to ich bohaterowie się starzeją, a zło nie zawsze musi przywdziewać czarną zbroję, w której tak łatwo je rozpoznać.
W polskim albumie znajdują się 4 tomy wydania oryginalnego.

Wydawnictwo Egmont

 

Ex Machina, tom 1
Scenariusz: Brian K. Vaughan, Rysunki: Tony Harris (gość Pyrkonu), Tom Feister

Nowa seria łącząca kryminał, thriller polityczny i science fiction z opowieścią superbohaterską. Początek XXI wieku, Nowy Jork. Inżynier Mitchell Hundred ulega wypadkowi i w niewytłumaczalny sposób zostaje obdarzony mocą rozumienia mowy maszyn. Po udaremnieniu zamachu terrorystycznego zostaje bohaterem tłumów i postanawia ubiegać się o urząd burmistrza Nowego Jorku. Wierzy, że zdoła doskonale połączyć sprawowanie władzy z działalnością na rzecz społeczeństwa.  Komiks dla dorosłych.

Wydawnictwo Egmont

 

Gry Planszowe

 

Gloom

Twój cel jest smutny, al e prosty: spraw, by Twoja dziwaczna rodzina doświadczyła największych możliwych tragedii, zanim przejdzie na zasłużony odpoczynek. Historia jej spektakularnego upadku tylko czeka, byś ją opowiedział!Zagrywaj karty pełne niefortunnych zdarzeń na swoje Postaci, by obniżyć ich Samoocenę, a przeciwników rozweselaj przyjemnymi wydarzeniami, by oddalić ich od zwycięstwa. Karty są przezroczyste, a punkty daje Ci tylko to, co jest widoczne.Zasmuć rodzinę i wygraj!

Wydawnictwo Black Monk

 

Gretchiny

Wejdź do świata Warhammera 40,000 i wciel się w Gretchina. Zasiądź za kierownicą pojazdu zbudowanego ze wszystkiego, co akurat było pod ręką. Zaraz rozpocznie się szalony wyścig, w którym wszystkie chwyty są dozwolone!Równocześnie rzucacie kostkami, aby zaplanować ruch.  Gnaj przed siebie, dobierz karty lub strzel do przeciwników. Gra wprowadza nową mechanikę zagrywania kart. Nie wiesz, co masz na ręce, podczas gdy reszta graczy może zobaczyć Twoją siłę ognia i przygotować się na atak!

Wydawnictwo Black Monk

 

Munchkin Apokalipsa

Końca świata w takiej odsłonie jeszcze nie było! Munchkin Apokalipsa w Edycji jubileuszowej sprowadzi na Ciebie katastrofy i pokaże Ci, co znaczy zagłada… a wszystko to w zupełnie nowej odsłonie, z grafikami autorstwa Lena Peralty! Znajdziesz tu karty Pieczęci, które utrudnią grę i mogą sprowadzić klęskę na wszystkich graczy. Walcz z Potworami, kantuj i zdobywaj Poziomy w obliczu nadchodzącego końca świata!

Wydawnictwo Black Monk

 

Decrypto

Decrypto to drużynowe zmagania w łamaniu słownych szyfrów za pomocą skojarzeń! Każda z dwóch drużyn otrzymuje zestaw znanych tylko im haseł. Szyfranci otrzymują także kody i starają się przekazać skojarzenia do haseł, tak aby tylko ich drużyna rozgryzła kod. Runda za rundą, gdy skojarzeń przybywa, zadanie staje się coraz trudniejsze. Decrypto to świetna imprezowa gra planszowa. Zgarnij znajomych, usiądźcie przed księgą szyfrów i spróbujcie złamać kody przeciwników!

Wydawnictwo Portal

 

Fotosynteza

W małym, pełnym życia lesie kilka gatunków drzew rywalizuje o możliwość wzrostu i rozsiewania swoich nasion. Pokryte liśćmi korony drzew chłoną energię promieni słońca, rzucając cień na niższe rośliny i utrudniając im rozwój. A gdy cykl życia drzewa dobiega końca, jego substancje mineralne powracają do środowiska, użyźniając glebę dla swoich następców. Fotosynteza to urocza gra planszowa dla 2-4 graczy, w której zadbasz o wzrost swoich drzew, by zdobywać punkty i przerosnąć przeciwników.

Wydawnictwo Portal

Rising Sun

Najnowsza gra planszowa Erica Langa, twórcy takich hitów jak Blood Rage, Chaos W Starym Świecie, The Godfather: Imperium Corleone czy Bloodborne: Gra Karciana! Akcja gry toczy się w legendarnej feudalnej Japonii,  gdzie na przestrzeni kilku Pór Roku rywalizować będą ze sobą różne Klany. By zwyciężyć, kierujący nimi gracze będą  tworzyć i zrywać sojusze, podejmować działania polityczne, wielbić bóstwa, rozmieszczać swoje figurki na mapie Japonii  i gromadzić Punkty Zwycięstwa!

Wydawnictwo Portal

Lutecja

Imperator August planuje wynieść jednego mieszkańca Lutecji do statusu senatora. Aby dostąpić tego zaszczytu, musisz stać się najbardziej wpływowym dostojnikiem, kontrolującym najważniejsze zasoby i obszary miasta. Lutecja to szybka do wytłumaczenia gra z elementami licytacji i blefu. W każdej rundzie będziecie starać się zdobyć karty postaci i/lub miejsc. W ten sposób zdobywacie punkty zwycięstwa i kontrolę nad zasobami oraz budynkami. Gracz, który zdobędzie najwięcej punktów zwycięstwa, zostanie mianowany rzymskim senatorem w Lutecji i wygra.

Wydawnictwo Lacerta

 

Azul

Azulejos – oryginalnie były to biało-niebieskie płytki ceramiczne, sprowadzone do Europy przez Maurów. W grze Azul wcielisz się w artystę, układającego przepiękne mozaiki z Azulejos na ścianach pałacu królewskiego w Évorze. W trakcie rundy każdy gracz wybiera płytki z jednego z warsztatów dostawców i układa w swoim magazynie. Następnie wszyscy gracze jednocześnie – w ściśle określony sposób – przenoszą zebrane płytki na ścianę pałacu. Po ułożeniu płytek na ścianie podliczane są punkty. Wygra gracz, który zdobędzie najwięcej punktów w trakcie gry.

Wydawnictwo Lacerta

 

Montana

W połowie XIX wieku na terenie Montany pojawiają się pierwsze stałe osady. Liczni poszukiwacze szczęścia przybywają w te okolice z nadzieją na znalezienie zajęcia i lepszą przyszłość. Pracy jest pod dostatkiem dla wszystkich. Góry obfitują w cenne metale, a uprawa ziemi wymaga ogromnych nakładów pracy. Z biegiem czasu przybywa osad, a wraz z ich rozwojem rośnie zapotrzebowanie na różne towary. Aby wyprzedzić swoich konkurentów, musisz zatrudniać właściwych robotników, w odpowiednim czasie dostarczać dobra osadnikom i starannie planować rozwój swoich osad.

Wydawnictwo Lacerta