Przeskocz do treści Instagram Twitter Facebook Search Arrow right YouTube Sign In Sign Out Register User Print Arrow left
Strona Główna / Program Pyrkonu / W pogoni za marzeniami. Manga a technologia

W pogoni za marzeniami. Manga a technologia

Data
sobota, 27 kwiecień 2019, 16:00
Czas trwania
50 min
Miejsce
Aula Dalekowschodnia
Bloki programowe
Blok Dalekowschodni
Opis
"Made in Japan" - samochody, telewizory, konsole do gier oraz inne urządzenia opatrzonych tą metką są synonimem jakości i efektywności działania. Zanim jednak tak się stało, Japończycy długo borykali się z klęską poniesioną podczas II wojny światowej. Zdruzgotane społeczeństwo potrzebowało wówczas nadziei, impulsu - czegoś, co pozwoliłoby otrząsnąć się z marazmu i uwierzyć w przyszłość. Taką iskrę wywołał w latach 50. Osamu Tezuka, który stworzył postać małego robota Tetsuwan Atomu. Japońscy badacze wskazują na kilka przełomowych tytułów jak Tetsujin 28-gō, Mazinger Z, czy Neon Genesis Evangelion, które w ślad za Tetsuwan Atomu rewolucjonizowały umysły czytelników. Pogoń za marzeniami uchwyconymi na kartach komiksów zaszła w Japonii już tak daleko, że uczestniczenie w koncertach wirtualnych wokalistek, a nawet śluby z wirtualnymi żonami stały się faktem. Do czego jeszcze zdolny będzie człowiek goniący za marzeniami?
Prowadzący
Joanna Zaremba-Penk