Marcelina Falińska-Tarka: Mistrzyni Gry, Twórczyni Przygód
Z dumą ogłaszamy przybycie kolejnej, wyjątkowej gościni do strefy RPG – Marceliny Falińskiej-Toboły. W skrócie? Matka kotom, Mistrzyni Gry dzieciom, fanka Epopei – Romantycznej gry przygodowej i fanatyczka Mickiewicza. Prowadzi RPG w szkole podstawowej od dobrych kilku lat. Organizuje erpegowe półkolonie i bywa w różnych zakątkach Polski oraz Internetu, by mówić o czułości w fandomie i przy erpegowym stole. Współopowiada, współtworzy, współodczuwa i każdego dnia zachęca do tego samego jej erpegowych towarzyszy! A szerzej? Przeczytajcie poniższy wpis!
Pasja i zaangażowanie edukacyjne
Marcelina to niezastąpiona Mistrzyni Gry, która od lat oczarowuje swoimi pomysłami i prowadzeniem gier RPG. Rozpoczęło się od drobnego eksperymentu, a teraz dzieci w szkole podstawowej pytają już odprzy progu: „Czy będzie dziś RPG?”. Jej obszar działania sięga od najmłodszych po erpegowych nastolatków, z którymi przeżywa epickie przygody wśród elfów i smoków. Robiąc to stawia na kreatywny rozwój młodzieży.
Nie tylko prowadzi gry fabularne, ale także wykorzystuje je w procesie edukacyjnym, co czyni ją pionierką nowych metod nauczania. Jej zaangażowanie w edukację jest tak duże, że warto sięgnąć po jej publikacje na ten temat, jak choćby artykuł „Gry fabularne w służbie edukacji” opublikowany w książce K. Jeznach i A. Kowalkiewicz-Kulesza „Szkoła jutra. W poszukiwaniu nowych rozwiązań. Wyzwania i perspektywy”.
Twórczyni erpegowych światów
Marcelina to także niekwestionowana twórczyni dwóch erpegowych przestrzeni: Fileus Zero oraz Targ Przygód. Jej działalność nie ogranicza się tylko do prowadzenia sesji, ale obejmuje także nagrywanie, montowanie, przygotowywanie layoutów oraz aktywność w mediach społecznościowych. Jej talent oraz umiejętności nie pozostają niezauważone – regularnie błyszczy na różnych konwentach i wydarzeniach okołotematycznych w całej Polsce.
RPGi dla Marceliny to nie tylko sposób na tworzenie opowieści, ale przede wszystkim okazja do poznawania niesamowitych ludzi i budowania trwałych przyjaźni. W ten sposób spotkała swojego męża – Fileusa – na sesji zorganizowanej przez wspólnego przyjaciela.
Jej podejście do gier opiera się na idei kultu stołu, gdzie każdy gracz ma równe prawa i możliwość aktywnego udziału w kreowaniu historii.
Inspiracja literaturą i miłość do romantyzmu
Pasja Marceliny nie kończy się na prowadzeniu sesji RPG. Jest także zagorzałą miłośniczką romantyzmu, który stara się przekazać innym poprzez swoje gry i opowieści. Inspiruje się literaturą, od klasyków po twórczość współczesną, znajdując w niej nieocenioną wartość. Poprowadziła już wielokrotnie scenariusze nawiązujące do „Cierpień Młodego Wertera”, „Frankensteina”, ballad Mickiewicza, a nawet prozy Stanisława Lema! Ma wielką frajdę, gdy może reinterpretować znane opowieści i mity podczas swoich gier.
Przyjaciółka futrzanych towarzyszy
Jako kocia mama, Marcelina dzieli swoje życie nie tylko z graczami, ale także z sześcioma futrzanymi przyjaciółmi. Ich obecność dodaje uroku nie tylko podczas sesji RPG, ale także w codziennym życiu. Ma też i mniej futrzanego towarzysza – żółwia – którego to niezwykłe losy są materiałem na inną opowieść.