Borislav Slavov, twórca m.in. muzyki do Baldur’s Gate 3, gościem Pyrkonu!
Miłośnicy komputerowych RPG-ów szukają w grach różnych rzeczy. Dla jednych najważniejsze są ciekawe dialogi i fabuła. Inni docenią system walki, a część uzna, że nie ma dobrej produkcji bez eksploracji. Wszyscy jednak są zgodni, że w grach fabularnych kluczową rolę odgrywa klimat. Ten może być budowany na wiele sposobów – jednym z nich jest nastrojowa ścieżka dźwiękowa.
W trakcie tegorocznej edycji Pyrkonu będziecie mogli dowiedzieć się więcej o tajnikach przygotowywania muzyki do gier. Do grona zaproszonych gości, obok Heleny Mańkowskiej i Marty Falkowskiej dołącza bowiem Borislav Slavov!
Borislav Slavov jest wielokrotnie nagradzanym kompozytorem i dyrektorem muzycznym gier wideo. Jego kariera w branży gier rozpoczęła się w 2001 roku. Wtedy to pasja do gier doprowadziła go do udziału w produkcji ścieżki dźwiękowej do RTS-a „Knights of Honor”.
Udany debiut spowodował, że pracował dalej w branży i uczestniczył w produkcji takich gier jak Two Worlds II, WorldShift (kompozytor) czy Gothic 3 (muzyk). W 2009 roku Slavov dołączył do Crytek. Jako kompozytor i dyrektor muzyczny pracował nad takimi grami jak Crysis 2, Crysis 3, Warface i Ryse: Son of Rome .
Od 2016 roku współpracuje z Larian Studios, znanego m.in. z wyprodukowania Divinity: Original Sin 2. Obecnie studio pracuje nad trzecią częścią kultowej serii Baldur’s Gate. Przy obydwu produkcjach swój udział ma także Boris.
Borislav Slavov specjalizuje się w produkcji i wdrażaniu adaptacyjnej muzyki do gier wideo, która zmienia się i ewoluuje w czasie rzeczywistym zgodnie z decyzjami i działaniami graczy. Jego prelekcja skupi się na tym temacie i przedstawi tajniki produkowania muzyki do Divinity: Original Sin 2. Boris poruszy także temat przyszłości muzyki w grach i tego jak będzie rozwijać się, aby na bieżąco reagować na decyzję graczy.
Poniżej prezentujemy dla Was najnowszą próbkę twórczości Borisa: