Festiwal Fantastyki 13-15.06.2025 Poznań
pl
Goście Kup bilet

Postać ze znakiem zapytania nad głową – Mila „Yuuki” Irek, twórczyni questów – odwiedzi Blok Gier Elektronicznych

Mila „Yuuki” Irek od 2004 roku pracuje w MuHa Games, gdzie pełni rolę scenarzystki i głównej quest designerki. Dzięki jej pracy powstała między innymi wydana w 2015 roku gra „Thea: The Awakening”, nad której kontynuacją Mila wraz ze swoim studiem pracuje obecnie.

Mila "Yuuki" Irek, pyrkon, MuHa Games, blok gier elektronicznych, pyrkon, quest design

Questy i porywające, bohaterskie historie – o tym, jak Mila „Yuuki” Irek umila życie bohaterom fantazyjnych krain i kierującym nimi graczom oraz graczkom

Zajmująca się na brytyjskim Brookes University literaturą fantastyczną Mila „Yuuki” Irek może się pochwalić osiągnięciami w wielu dziedzinach rozrywki, między innymi współpracą z wydawnictwem Monty Cook, jednak w czasie swoich prelekcji skupi się przede wszystkim na zagadnieniach pomocnych podczas pracy przy grach komputerowych.

Prowadzone przez nią punkty programu to:

Wykorzystanie techniki narracji rozgałęźnej do hybrydowego opowiadania historii.

Podczas prezentacji zostanie omówione wiele wyzwań związanych z projektowaniem narracji w hybrydowej grze video, ze szczególnym uwzględnieniem oczekiwań gatunku i wielu graczy. Łącząc więcej niż jeden rodzaj gry, trzeba szukać równowagi między nimi, a także zaspokoić potencjalnie sprzeczne potrzeby. Tak więc, RPG może wymagać bardziej dogłębnego, osobistego podejścia do opowiedzenia historii, zaś gry o przetrwaniu – szybciej dziejących się, mroczniejszych opowieści. Prezentacja skupi się na technice narracji rozgałęźnej jako sposobie radzenia sobie z tego typu wyzwaniami i tworzeniu różnorodnych i złożonych opowieści.

Pisanie do gier video

Co to właściwie oznacza? Jakie zadania ma scenarzysta w tworzeniu gry? Prezentacja obejmie wiele tematów, w tym tworzenie świata przedstawionego, fabuły, scenariusza, dialogów, postaci i stworzeń. Omówione zostanie znaczenie przechowywania dokumentacji, pracy zespołowej i współzależności wszystkich elementów projektu gry. Wreszcie, poruszona zostanie główna reguła dla wszystkich początkujących twórców gier – rezygnacja z własnej wizji, gdyż dynamiczne i często duże zmiany w projekcie gry będą miały stały wpływ na sposób pisania i wymagały zachowania elastyczności i otwartości na wkład z innych działów.

Awatar autora

O autorze

Joanna Dziedzic

Jako dziecko zagubiła się w fantasy jak Alicja w Krainie Czarów i niczym Obieżyświat postanowiła zwiedzić wszystkie fantastyczne krainy. Kolekcjonuje książki jak Flash mandaty za prędkość. Optymistyczna jak Kłapouchy, energiczna jak Garfield z nutą gramatyki Yody. Nienawidzi zimna jak Anakin piasku, a pająki kocha równie mocno co Ron Wesley. Żeby przeczytać i obejrzeć wszystko co jej się marzy, musiałaby żyć tak długo, jak Legolas. Z tego powodu od wielu lat bezskutecznie próbuje zostać elfem. foto: Makove Love