Przeskocz do treści
Instagram Twitter Facebook Search Arrow right YouTube Sign In Sign Out Register User Print Arrow left Logo Date Slogan PL Slogan EN Discord
Strona główna » Blog » Program » TK Games prelegentami na tegorocznym Pyrkonie!

TK Games prelegentami na tegorocznym Pyrkonie!

Blok Gier Elektronicznych ma zaszczyt ogłosić, że na tegoroczny Pyrkon przyjadą członkowie TK Games! TK Games jest jednym z największych kół naukowych na Politechnice Wrocławskiej. Zrzesza w swoich szeregach studentów wielu uczelni, zajmujących się różnymi aspektami tworzenia gier komputerowych, takimi jak projektowanie, programowanie, tworzenie grafiki, dźwięków i muzyki. W Pyrkonie wezmą udział zarówno jako prelegenci, jak i wystawcy w Fantasium Creatium Na ich stoisku będzie można zobaczyć, co da się stworzyć między pracą a studiami, dzięki odrobinie samozaparcia i garści miłości do gier. Do tego udzielą porad jak zacząć przygodę z gamedevem albo jak zamienić to hobby w sposób na życie. Oprócz tego będzie można porozmawiać na temat ich najnowszych projektów!

Prelekcje TK Games na Pyrkonie 2018

TK Games, Pyrkon 2018 1.Przełomy w rozwoju gier indie
„Historyk to prorok patrzący wstecz.” Niezależne gry cyfrowe istnieją zaledwie kilka dekad, zdążyły już jednak zaliczyć kilka rewolucji. Gdzie się znajdują i skąd się wzięły owe punkty zwrotne? Przypadek czy dziejowa konieczność? Czy przeszłość zawiera klucz do poznania odpowiedzi na najważniejsze z pytań: Jak będzie w Game Devie?
Panel wrocławskich pasjonatów tworzenia gier rozświetli dla Was mroki historii, a nawet poprowadzi prosto w ogień (dyskusji).

2. Immersja, Subwersja, Uncanny valley… – o tym, jak graczowi najmocniej zryć beret
Dobra gra to nie tylko software i hardware, ale również… wetware. Ludzki umysł oferuje nam mnóstwo wbudowanych odruchów, archetypów i nieudokumentowanej funkcjonalności. Chęć eksploracji otoczenia, mechanizmy ostrzegawcze, stadna mentalność… Twórcy gier sięgają tam coraz śmielej, a efekty są fascynujące!
Wybierzmy się zatem na skraj dżungli pierwotnych instynktów, przyjrzyjmy się kilku okazom z bliska i porozmawiajmy o tym, jak wykorzystywane są w grach.

3. Od tłumika po miotacz ognia – ewolucja skradanek w ostatnich kilku(nastu) latach
Skradanki – gatunek gier ukochany dla jednych, za to nieraz wręcz niedostępny dla drugich. Ma on długą i interesującą historię, ale jeszcze ciekawszą ewolucję, zwłaszcza w ostatnich latach, kiedy nowe odsłony gier zaczynających jako klasyczne, trudne zabawy w chowanego, coraz częściej pozwalają graczom na inne sposoby progresji. Są one o wiele mniej skryte, za to bardziej nastawione na otwartą, konwencjonalną walkę, która staje się równoważną alternatywą dla mechanik typowo „skradankowych”. Celem prelekcji będzie przedstawienie zarysu owego zjawiska: na przykładzie m. in. serii „Metal Gear Solid”, „Hitman” oraz „Dishonored”.

4. Mokre sny o rzeczywistości rozszerzonej
Zawsze mówiłem, że to lenistwo napędza rozwój technologii. Chcemy posiadać jednocześnie większe możliwości i wkładać mniej pracy by je osiągnąć. A gdyby tak wszystko mieć na wyciągnięcie ręki? Tak dosłownie! Zmaterializować informacje, ułatwić projektowanie, a zamiast uciekać w wirtualne światy – sprowadzić je do nas. Porozmawiamy o tym jak AR może zmienić sposób w jaki się uczymy, pracujemy, a zwłaszcza bawimy. W prostej drodze od rzeczywistości do snów.

5. Tworzenie grafiki do gier, czyli jak oszukujemy graczy

Podczas prelekcji będę chciał przedstawić metody tworzenia grafiki, sposoby optymalizacji, czyli jak twórcy muszą oszukiwać graczy i dlaczego.

Co TK Games przygotowało w Fantasium Creatium?

1. City
Sielankowy city builder, oprawiony w ładną, klimatyczną grafikę w stylu low poly. Zbuduj swoje miasto od podstaw, gromadź niezbędne surowce, spełniaj potrzeby swoich mieszkańców i rozwijaj się. Twoi mieszkańcy będą potrzebowali odpowiednich surowców oraz budowli, dzięki temu będą mogli awansować na wyższy poziom, zgodnie z systemem, który możemy zaobserwować m.in. w grach serii Anno. Sama mechanika opiera się o stworzenie dobrze zarządzanego miasta, które posiada wiele prawidłowo działających łańcuchów produkcyjnych.

2. The secret of Ascii
Znudzony informatyk zasypia podczas wpatrywania się w kolejne znaki, które wpisywał w czarną konsolę. Obudził się w dziwnym świecie zbudowanym z liter, którym rządzi tajemnicza siła Ascii.
Gracz wciela się w szamana Ascii starającego się odgadnąć jak uciec z koszmaru, w jakim się znalazł. Na jego drodze staje prymitywna rasa Dunno, czcząca boginię Ascii. Aby obudzić się ze snu czeka go wiele potyczek, które przy otwartej walce skazane są na porażkę. Dlatego będzie musiał współpracować z sojusznikami, skradać się, czy w inny sposób szukać przewagi.

3. Chronicum
Chronicum to gra karciana osadzona w świecie fantasy inspirowanym XV-wiecznym Królestwem Polskim. Wschodnie mocarstwa nieoczekiwanie muszą sprzymierzyć się przeciwko siłom zła, aby nie dopuścić do ich rozprzestrzenienia się na resztę średniowiecznej Europy. Stań na czele wybranej przez siebie armii, wygraj bitwę z potworami, dominując przy tym nad pozostałymi graczami!

4. Islanders
Gra akcji z elementami RPG w fantastycznym świecie steam-fantasy. Akcja rozgrywa się na jednej z podniebnych wysp zniszczonej krainy.

Tagi: , , ,

Miłośnik starej trylogii SW i LOTR, który żałuje, że wciąż nikt nie nakręcił ekranizacji "Hobbita". Jego ukochany film SF to "Plan dziewięć z kosmosu". Motto życiowe: „jeszcze tylko jeden odcinek i biorę się za robotę”.


Komentarze