KSIĄŻKI

 

Grimm City 2
Jakub Ćwiek

Czasami jedynym wyjściem jest opowieść…

Nagła śmierć głowy jednej z rodzin mafijnych oznacza zerwanie paktu. Grimm City grozi wojna totalna. W obliczu tych wydarzeń i bodaj najważniejszego procesu sądowego w historii miasta nawet pojmanie krążącego po ulicach psychopaty zwanego Drwalem wydaje się kwestią drugorzędną. Pech chce, że to właśnie ta sprawa przypada inspektorowi Evansowi… i że przyjdzie mu ją dzielić z samozwańczym stróżem prawa z ubogich dzielnic po drugiej stronie mostu – Emethem Braddockiem, byłym bokserem, Bestią.

Druga wizyta w Grimm City to wciąż smoliście czarny kryminał, tym razem doprawiony elementami sądowego dramatu, gdzie zło osiada na człowieku wbrew jego woli, niczym tłuste krople deszczu. Nade wszystko jednak to opowieść o mieście innym niż wszystkie. A może takim samym?

 

Pieśń Jutra 
Samantha Shannon

Trzecia część bestsellerowego „Czasu żniw”.

Po krwawych i brutalnych walkach Paige Mahoney zyskała odpowiedzialną funkcję – została wybrana Zwierzchniczką. Pod rządami ma teraz całą populację londyńskich kryminalistów.

Wystąpiła przeciwko Jaxonowi Hallowi. Narobiła sobie żądnych krwi wrogów, z których każdy czeka na jej najmniejszy błąd. Teraz zadanie ustabilizowania sytuacji w podzielonym podziemiu będzie prawdziwym wyzwaniem.

Panowanie Paige może szybko dobiec końca. Wszystko przez wprowadzenie Tarczy Czuciowej, śmiertelnej technologii, która przyniesie zgubę społeczności jasnowidzów i… całemu światu, jaki znają.

Gorąco wyczekiwany trzeci tom bijącej rekordy popularności serii The Bone Season – przełomowej dystopijnej fantasy będącej wyrazem imponującej wyobraźni Samanthy Shannon.

 

Ściana burz
Ken Liu

Żadna cywilizacja nie jest gotowa na swój kres

Kuni Garu, znany teraz jako cesarz Ragin, stara się zapewnić cesarstwu rozwój, a jednocześnie zadośćuczynić żądaniom ludu. Nie wie, że za mityczną Ścianą Burz kryje się potężna siła, zdolna rozpętać w Darze pandemonium.

Kiedy do wybrzeży jednej z wysp docierają tajemniczy Lyucu ze swymi skrzydlatymi bestiami, w imperium wybucha chaos karmiony przerażeniem. Tym razem Kuni nie może poprowadzić swoich ludzi przeciwko zagrożeniu – musi radzić sobie z fałszywymi oskarżeniami i  zdradą wśród najbliższych. Jedyną nadzieją są dla Dary dorosłe już dzieci cesarza, gotowe zaznaczyć swoją obecność w annałach historii. Czeka je trudne zadanie. Nadchodzą bowiem czasy przerastające wyobrażenie tak mieszkańców Wysp, jak i ich bogów.

Ściana Burz to długo wyczekiwana kontynuacja Królów Dary – powieści spod znaku iście epickiej fantasy autorstwa uhonorowanego prestiżowymi nagrodami Kena Liu.

 

Wiatrodziej
Susan Dennard

Życie Merika nie jest łatwe. Niedawno stracił najlepszego przyjaciela, a do tego właśnie spłonął jego okręt. Za wszystkim stoi jego siostra, Vivia, która za wszelką cenę chce się pozbyć młodego księcia i zasiąść na tronie. Czy wiatrodziej wyjdzie z tego starcia cało? Czaroziemie opanowuje wojna.  Nubreveni pokładają nadzieję w tajemniczej postaci –  Furii, ale Vivia nie ma zamiaru w nią uwierzyć.

Safi i Iseult, więziosiostry, wpadły w nie lepsze kłopoty. Przyjaciółki znowu zostały rozdzielone i nie wiadomo, czy kiedykolwiek się jeszcze spotkają. Safi towarzyszy cesarzowej, a piekielni bardowie  depczą im po piętach. Każdy chce mieć potężną prawdodziejkę po swojej stronie. Jej moc może zdecydować o powodzeniu w politycznych rozgrywkach. Iseult po raz kolejny musi się zmierzyć z krwiodziejem. A może powinna mu zaufać?

 

Zły jednorożec [03] Miły ogr
Platte F. Clark

Nadszedł czas na zakończenie zabawnej trylogii fantasy!

Po wędrówkach poprzez czas i przestrzeń, Max Spencer, jedyna osoba mogąca odczytać najbardziej magiczną księgę jaką kiedykolwiek napisano, czyli „Kodeks nieskończonej poznawalności”, wraca wreszcie do domu. Ale czy będzie mógł na nowo przywyknąć do zwyczajnego życia w Madison, gdzie jako uczeń gimnazjum najbardziej boi się szkolnych dręczycieli i tego, że będzie się musiał wspinać po linie, bo inaczej trafi do grupy gimnastyki wyrównawczej? Ocalił przecież świat – a tak naprawdę trzy światy, poznał krasnoludy, frobbity i złą jednorożec, zaprzyjaźnił się ze smokami i ognistymi kociakami! Czy Maelcień, istota czystego zła, da mu wreszcie spokój?

Poprzednie części trylogii:

  • Zły jednorożec [01]
  • Zły jednorożec [02] Puchaty smok

 

Na krawędzi zagłady
Robert J. Szmidt

Bezwzględni Obcy atakują rubieże Federacji. Ludzkość została zmuszona do chaotycznego wycofania się z dziesiątków podbitych systemów. Jedyną szansą na opóźnienie marszu wroga jest stworzenie setek fałszywych kolonii. Jeśli to nie zadziała, Flota będzie zmuszona stawić czoło najeźdźcy w serii otwartych bitew, co grozi jej unicestwieniem. Politycy nie baczą jednak na konsekwencje. Ich celem jest zachowanie władzy, nawet za cenę śmierci miliardów ludzi. Sztab trzeciego metasektora musi więc zarazem sprostać wymaganiom Rady Federacji i nie dopuścić do zagłady jedynych sił, które bronią ludzkości. 
Ta wojna ma jeszcze jeden wymiar - bardziej ludzki i osobisty. Major Święcki staje do walki o uratowanie kolonistów, których musiał zostawić na Delcie Ulietty…

 

 

KOMIKSY

Lis #5 - Echa przeszłości

Zbigniew Zgroza, komisarz stołecznej policji, zostaje ciężko ranny podczas próby ujęcia niebezpiecznego mściciela, zwanego Strażnikiem. Pokonany i sponiewierany przez potężniejszego przeciwnika, Zgroza musi poradzić sobie teraz nie tylko z wrogami wewnątrz wydziału, ale przede wszystkim ze swoją złamaną dumą. Tymczasem w Komendzie głównej pojawiają się niespodziewani goście. Co łączy ich z Lisem oraz Gabrielem Majewskim?

Konkluzja pierwszej historii o polskim superbohaterze już na Pyrkonie!

 

Zgroza #1 – Lód

Zbigniew Zgroza, jedna z bardziej lubianych postaci z uniwersum "Lisa", doczeka się swojego własnego tytułu!

Warszawa, początek lat 90. ubiegłego wieku. Polska czerpie garściami z niedawno odzyskanej suwerenności i przeżywa swoją odmianę kapitalizmu. Zbigniew Zgroza, borykający się z osobistymi problemami oficer Policji, musi odnaleźć sprawcę mrożącej krew w żyłach zbrodni, dając się przy tym we znaki zreformowanym służbom porządkowym.

Za scenariusz tego czteroczęściowego thrillera odpowiada Kuba Ryszkiewicz, autor wielokrotnie nominowanego do nagrody Złote Kurczaki komiksu "Nie przebaczaj", zaś stronę wizualną tworzą Grzegorz Kaczmarczyk (szkic i kolor) oraz Alek Wałaszewski (tusz).

"Zgroza #1: Lód" zmrozi Wasze serca już na festiwalu Pyrkon w Poznaniu.

 

Dragon Age: Zabójca Magów #3

Legendarny scenarzysta Greg Rucka rozpoczyna nową opowieść osadzoną we wciągającym świecie mrocznego fantasy Dragon Age!

Tessa i Marius, najemnicy wierni tylko wobec siebie samych, zarabiają na życie tropiąc i eliminując tych, którzy wykorzystują magię do krzywdzenia innych. Zmuszeni do ucieczki przez zdradzieckiego zleceniodawcę pragnącego zatrzeć za sobą wszystkie ślady, znajdują schronienie w szeregach odrodzonej Inkwizycji. Jednak gdy na nieboskłonie pojawia się tajemniczy Wyłom, podążający w ślad za nimi zabójcy okazują się być ich najmniejszym zmartwieniem.

Czy z pomocą nowych towarzyszy Tessa i Marius zdołają ocalić Thedas przed największym zagrożeniem w historii kontynentu?

 

Inspektor Akane Tsunemori

W tym świecie właściwości ludzkiej psychika da się zmierzyć i wyrazić liczbowo. Uzyskana wartość, czyli tzw. psycho-pass, staje się standardowym narzędziem oceny jednostek. Osoby, których psycho-pass jest zbyt wysoki, są zatrzymywane jako „potencjalni przestępcy” jeszcze zanim zrobią coś złego. Ich śledzeniem zajmuje się świeżo upieczona pani detektyw- Akane Tsunemori.

 

 

 

Re:Zero Życie w innym świecie od zera LIGHT NOVEL

Wracając z supermarketu, Subaru Natsuki, licealista jakich wielu, zostaje nagle przywołany do innego świata. Znowu przeniosło kogoś do świata fantasy?! Jednak na miejscu nie ma śladu po osobie, która go ściągnęła, a sam główny bohater dość szybko pakuje się w kłopoty. Zostaje bowiem napadnięty przez rabusiów. Z opresji ratują go tajemnicza srebrnowłosa piękność i jej duchowy pomocnik z wyglądu przypominający kota. Pragnąc się odwdzięczyć, Subaru obiecuje pomoc w odzyskaniu pewnej skradzionej rzeczy. Kiedy już mają złapać złodzieja, zostają zaatakowani i giną… A przynajmniej powinni zginąć.

Subaru odzyskuje przytomność w miejscu, w które został przeniesiony ze swojego świata. „Powrót przez śmierć”, czyli restart po śmierci, okazuje się jedyną nową zdolnością, jaką został obdarzony. Dzięki niej pragnie rozwiązać nawet najbardziej beznadziejne sytuacje i uratować poznaną niedawno dziewczynę. Popularna w Japonii web novel nareszcie w druku!

„Nawet jeśli ty o mnie zapomnisz, ja nigdy nie zapomnę o tobie”.

 

Czwórcio i Szóstek - koci pamiętnik Junjiego Ito

Mangaka J., czyli wybitny przedstawiciel japońskiego horroru, Junji Ito, zawsze wolał psy. Ulega jednak namowom narzeczonej, by wziąć do domu kota... czy raczej koty – małego rasowca Szóstka i rozpieszczonego Czwórcia, zwanego pieszczotliwie „przeklętą mordą”. Wbrew nadziejom J., zwierzaki za nic nie mogą się do niego przekonać... Nie poddawaj się, J.!

Zabawna manga o kotach znanego autora horrorów – bo strach od śmiechu dzieli bardzo cienka linia!

 

Planetes -  tom 2

Hachimaki, członek załogi statku kosmicznych śmieciarzy, postanawia spełnić swe marzenie o eksploracji kosmosu i zgłosić się na ochotnika do załogowej wyprawy na Jowisza. Realizacja tego pomysłu okazuje się jednak dość trudna – w wieloetapowym procesie selekcji trzeba pokonać nie tylko innych kontrkandydatów, ale i własne słabości... Silna wola i wyjątkowa determinacja Hachimakiego pomagają mu pomyślnie przejść wszystkie egzaminy, dzięki czemu staje się pełnoprawnym członkiem wyprawy na Jowisza. Jak załoga „Toy Boxa” poradzi sobie z jego absencją? Czy Hachimaki zdoła tak po prostu porzucić swe dotychczasowe życie? Jaką rolę odegra jego ojciec?

 

 

GRY

Labirynt Śmierci – Kryształy Czasu

Gra kooperacyjna dla 1 do 10 graczy. Ponad 20 fabularyzowanych scenariuszy zapewnią prawie 3 000 minut wspaniałej zabawy. Humor i unikalna mechanika powiedzie Was przez podziemia i krainy świata Kryształów Czasu – Ochrii. 25 tajemniczych postaci do wyboru daje ogromny potencjał rozgrywce. Dodatkowo przygotowaliśmy 3 poziomy Labiryntu i 250 niepowtarzalnych spotkań z potworami. Humor i niesamowita regrywalność w różnych trybach umożliwi Wam spędzenie wielu niezapomnianych godzin. Specjalny system zdobywania tytułów przez graczy spowoduje, że każda rozgrywka będzie miała wpływ na kolejne.

 

Unlock!

Liczba graczy: 2 - 6 osób
Wiek: od 10 lat
Czas gry: ok. 45 - 75 minut

Unlock! to koopercyjna gra karciana, inspirowana zabawami typu Escape Room. Używając prostej mechaniki, możecie przeszukiwać pomieszczenia, łączyć ze sobą przedmioty i rozwiązywać zagadki.

 

 

Munchkin Steampunk

Liczba graczy: 3-6
Czas gry: 1-2 godz.
Wiek: 10+

Ta przygodowa gra karciana przeniesie Cię do epoki pary i nauki! Stań do walki z Trybogłowym i Szarżującym Welocypedem, by zdobyć ich Skarby i zyskać Poziomy! Wykiwaj kumpli, zdobądź 10 Poziom i wygraj! Uważaj tylko, by nie nadepnąć na jakąś zębatkę - każda może okazać się zmechanizowanym potworem!

 

Super Munchkin

Liczba graczy: 3-6
Czas gry: 1-2 godz.
Wiek: 10+

Obroń Munchkin City przed bandą złoczyńców w przygodowej grze karcianej Super Munchkin! Zarzuć gacie na kalesony i jako prawdziwy superbohater zwalcz zło, występek i… innych graczy, którzy będą chcieli zdobyć 10 Poziom przed Tobą! Uważaj - Kapitan Bumelant i Doktor Śmierdź nie dadzą łatwo wykurzyć się z miasta.

 

Munchkin Panic

Liczba graczy: 1-6
Czas gry: 45-60 min.
Wiek: 8+

Stary, dobry Munchkin z zupełnie nową mechaniką! Munchkin Panic to pół-kooperacyjna gra planszowa, w której gracze będą współpracować, by obronić zamek przed hordą szturmujących potworów. Współpracować, w Munchkinie... ? W tym tkwi haczyk - choć w razie klęski przegrywacie wszyscy, wygrać może tylko jeden. Ten, który zdobędzie najwięcej Trofeów za pokonane potwory!

 

Rosyjska Ruletka: Mistrzostwa Świata

Liczba graczy: 2-6
Czas gry: 15 min.
Wiek: 10+

Zakwalifikowałeś się do Mistrzostw Świata! Niestety… w Rosyjską Ruletkę. Dasz radę blefować z lufą przy skroni? Odważysz się pociągnąć za spust więcej niż raz? To da Ci więcej punktów, ale jeśli się przeliczysz, pokażesz innym, co siedziało Ci w głowie. Pokażesz bardzo dosłownie… Nie ma chwały dla martwych!

Fuse

Na pokładzie waszego statku zamachowcy podłożyli bomby! Zapalniki zostały ustawione na 10 minut! Macie tylko tyle czasu aby rozbroić wszystkie ładunki!
Fuse to kooperacyjna gra, w której wcielicie się w oddział saperów, zmuszonych poradzić sobie z wieloma przemyślnie zabezpieczonymi bombami. Czas biegnie nieubłaganie a Wy starcie się rozbroić je jedna po drugiej. Komunikujcie się, podejmujcie wspólnie decyzję, ale pamiętajcie o upływie czasu, tu nie ma miejsca na błędy! 10 minut mija szybko! Tylko rozbrojenie wszystkich bomb da wam wygraną! W przeciwnym wypadku BUM!
Każda rozgrywka trwa 10 minut – 10 minut pełnych emocji!


Kanagawa

Kto zostanie następcą Hokusaia?

Rok 1840. Prefektura Kanagawa nad Zatoką Tokijską. Mistrz Hokusai decyduje się otworzyć szkołę dla artystów, by wykształcić swoich następców.
W grze każdy z graczy wcieli się w artystę – musisz udowodnić, że to właśnie ciebie powinno się nazywać godnym kontynuatorem ścieżki „starego, szalonego malarza”.
Wybierz temat swoich obrazów i ruszaj tworzyć wiekopomne dzieła! Chwyć pędzel w dłoń, podążaj za naukami swojego nauczyciela, maluj, rozwijaj swoją technikę i studio –   pokaż   wszystkim,   kto   najlepiej   operuje   pędzlem!   Wybierz   swoją   specjalizację i śledź uważnie zmiany pór roku – tylko dzięki temu uda ci się stworzyć najbardziej harmonijny obraz. To będzie dzieło twojego życia!
Zagraj w najładniejszą grę planszową!
Kanagawa zachwyca urzekającym klimatem XIX-wiecznej Japonii. Przepiękna,
dopracowana w najdrobniejszym szczególe  gra wciągnie cię do urokliwego
świata dalekowschodnich mistrzów pędzla.

Tabuny potworów ze smokami na czele atakują! Wciel się w Zaklinacza – władającego magią bohatera i obrońcę wiosek. Łap niezwykłe przedmioty, zaklinaj je potężnymi czarami i stwórz artefakt ostatecznej zagłady! Lecz pamiętaj tylko jeden wygra tytuł bohatera wioski!

Zaklinacze - Śmierć w szlamie


Gdy zmarli wstają z grobów, by zemścić się na żywych, a studzienki kanalizacyjne wybijają od magicznego szlamu to… wiedz, że coś się dzieje.

Poza niebezpieczeństwami, kanały skrywają porzucone artefakty, a krypty zapomniane zaklęcia. Czy zbrzydzisz się sięgnąć po zbrukaną chwałę?
W tym dodatku znajdziesz dwa nowe zestawy kart, związane kolejno z nieumarłymi i śluzami. Obie talie posiadają swoje symbole specjalne, które wyzwalają ciekawe efekty na innych kartach! Sami nieumarli potrafią wyciągać niejedną kartę z cmentarza…